Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piasecznie
 
 
Aktualności

 

Filmiki, spoty warte obejrzenia:

  • " Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość - kampania ogólnopolska.

Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym... Plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka... Raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu. W ten innowacyjny sposób Główny Inspektorat Sanitarny chce zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek.
10 spów video - link.

  • "Twoje słowo zmienia życie"

Fundacja Rodzice Przyszłości prowadzi kampanię społeczną, która zwraca uwagę na zjawisko przemocy emocjonalnej wobec dzieci. Do szóstego roku życia dzieci bezkrytycznie przyjmują świat przedstawiony przez rodziców i wychowawców. Chcemy uświadomić rodzicom oraz wszystkim tym, którzy zawodowo lub po przyjacielsku zajmują się dziećmi, jak wielkie znaczenie ma sposób porozumiewania się z dzieckiem, przekazywania mu informacji, poleceń i opisywanie świata. 

Spot "Orzeł czy Nielot"?  Kiedyś Twoje dziecko rozwinie skrzydła, od Ciebie zależy czy będzie latać

  •   Dzieci robią to, co widzą
Film ma uzmysłowić dorosłym, jak ważnym rolę pełnią w życiu dzieci jako model postepowania. Dzieci są bystrymi obserwatorami otaczającego je świata, przejmują zachowania od osób dla nich znaczących  - pozytywne i negatywne. 
Children see. Children do
I'm Watching You Dad - Obserwuję Cię tato
  • "Zamiast klapsa"

Film skierowany jest do rodziców. W sposób przyjazny prezentuje, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami małych dzieci. Rodzice mogą dowiedzieć się, jak nie stracić panowania nad sobą, gdy dziecko zachowuje się niezgodnie z ich oczekiwaniami oraz jak komunikować się z maluchem, by zachęcić go do współpracy.
https://www.youtube.com/watch?v=B5DhGuWRJeY

  • "Mama, tata, tablet" - o tym, kiedy i jak udostępniać dzieciom tablet i smartfon

W listopadzie 2005 r. ruszyła kampania „Mama, tata, tablet”, której celem jest edukacja w obszarze rozważnego korzystania przez dzieci z technologii mobilnych oraz kształtowanie odpowiednich postaw rodzicielskich. Jak pokazują badania ponad 40% dzieci w Polsce do 2. r.ż. korzysta z tabletów i smartfonów i aż 84% 5 i 6-latków. Głównym elementem kampanii jest film Homo tabletis, opowiadający o nowej tendencji wśród najmłodszych użytkowników nowych technologii. Kampanię wsparła Krystyna Czubówna, użyczając głosu do narracji filmu. Na platformie edukacyjnej został udostępniony film pt. "Homo tabletis" oraz broszura pt. "Mama, tata, tablet". Zachęcamy do zapoznania się i pobrania.
http://edukacja.fdn.pl/05333bc1-883a-4edc-b058-51e560df0fb7/Extras/homo-tabletis-film.mp4

  •  "W którym świecie żyje Twoje dziecko?"
Spot filmowy przygotowany w ramach kampanii "W którym świecie żyjesz?", której celem jest zwrócenie uwagi m.in. rodziców na problem nadmiernego używania komputera i Internetu przez dzieci i młodzież. Kampania realizowana jest przez Polskie Centrum Programu Safer Internet czyli Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową. Głównym Partnerem akcji jest Fundacja Orange.                                                              https://www.youtube.com/watch?v=7FDL_o-KDvY
  • "Akademia Specjalistów" 

Fundacja Orange wraz z artystą Miguelem Gallardo przedstawiają inne spojrzenie na świat Dziecka z Autyzmem. Krótki film animowany w zabawny i bezpośredni sposób opowiada  o dzieciach z autyzmem i ich wyjątkowych talentach, nie zawsze rozumianych przez otoczenie. Film w przystępny sposób pomaga zrozumieć, czym jest autyzm.
https://www.youtube.com/watch?v=IVbkH6o-PfA

  •  „Podróż Marii”

Krótkometrażowy film animowany narysowany przez hiszpańskiego grafika Miguela Gallardo - ojca dziewczynki cierpiącej na autyzm. Podróż jest rodzajem przewodnika po pełnym kolorów, miłości, kreatywności i oryginalności, życiu codziennym piętnastoletniej Marii. Podróż rozpoczyna się od uświadomienia sobie przez rodziców dziewczynki jej odmiennego zachowania potwierdzonego diagnozą: autyzm.
https://www.youtube.com/watch?v=LR50Q9GR3r0