COVID 19 – wsparcie psychologiczne
dla chorych i ich rodzin, a także dla osób przeżywających kryzys psychiczny
od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 – 16. 00
1. droga telefoniczna
22/ 756 44 55, 22/ 727 48 78
516 266 753
506 438 344 w godz. 08.00 -12.00
2. droga emailowa
covid19@poradnia.piaseczno.pl
Wsparcie uczniów w powrocie do szkół – materiały edukacyjne
AKCJA-INTEGRACJA – program wychowawczy, praktyczny poradnik dla nauczycieli – prof. Wolan-Nowakowska
Kampania społeczna SZKOŁA-OD-NOWA – rozwiązania, które pomogą dzieciom i młodzieży wrócić do szkoły po czasie edukacji zdalnej
Materiały dla nauczycieli i rodziców
Wytyczne GIS, MZ i MEN
Komunikat Mazowieckiej Policji do Rodziców i Uczniów
APEL POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHIATRYCZNEGO
Wszystkie osoby, które nie mogą poradzić sobie emocjonalnie z obecną sytuacją epidemiologiczną w kraju, mogą skorzystać z pomocy profesjonalnej wiedzy i doświadczenia specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych zgodnie z rejonem ich działania według załączonej pod linkiem tabeli
Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej jest do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: 22/ 757-68-20, 22/ 736-31-21, 798-839-507, 798-896-307 oraz pod adresami e-mail: poik@piaseczno.pl, recepcja.poik@piaseczno.pl, recepcja.pik1@piaseczno.pl
Informacje o innych miejscach pomocy psychologicznej




Na terenie powiatu piaseczyńskiego powstały, w ramach reformy psychiatrii dzieci i młodzieży, dwie środowiskowe poradnie psychologiczne dla dzieci i młodzieży w ramach kontraktów NFZ:
- w Piasecznie przy ul. Powstańców Warszawy 29, która jest prowadzona przez spółkę Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – EZRA UKSW Sp. z o.o.
telefon do recepcji w celu umówienia wizyty: 536 777 251
telefon do poradni: 690 017 170
- w Tarczynie przy. ul. Warszawskiej 42, która jest prowadzona przez SPZOZ Tarczyńskie Centrum Medyczne, telefon 22 727 70 63
W zespołach poradni pracują specjaliści z obszaru psychologii, psychoterapii oraz terapii środowiskowej dzieci i młodzieży, którzy niosą pomoc psychologiczną i psychoterapeutyczną osobom poniżej 21 roku życia, ich rodzinom oraz osobom z ich najbliższego środowiska. Rodziny oraz młodzież powyżej 18 r.ż. mogą zgłaszać się pod wskazane numery telefonów, gdzie otrzymają potrzebne informacje.
Bezpłatna grupa wsparcia online „Równoważnia” – pomoc psychologiczna
Linki do przydatnych materiałów i informacji
Kryzys psychologiczny. Poradnik dla rodziców i dzieci – dr Ewa Odachowska
Poradnik dla rodziców. Rola rodziny i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestruktywnym u młodzieży – MEN
„Emocje w epidemii” – Akademia Czujnego Rodzica, wykład psychoedukacyjny dla rodziców – Małgorzta Łuba
KI pandemia koronawirusa – bajka terapuetyczna
Wsparcie dzieci w trakcie kwarantanny – Fundacja Pomoc Autyzm
Koronawirus. Jak rozmawiać i wspierać dzieci w tym czasie – dr M. Śniegulska, Uniwersytet SWPS
Workbooks for Children, Caregivers, Teachers, Families – materiały obcjojęzyczne do pracy z dziećmi
My Pandemic Story – publikacja anglojęzyczna do pracy z indywidualnej i grupowej
Nazywają mnie koronawirus – informacje dla dzieci
Poznajmy się, przyjacielu! – bajka
Bajka o tajemniczych koronach – cz.1
Bajka o tajemniczych koronach – cz.2
Bajka o tajemniczych koronach – wersja audio
Krótki film o koronawirusie dla dzieci
Bajki z nowym morałem – czyta Anna Dereszowska
Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem?
Emocje – porady dla rodziców – Elżbieta Malec
Biblioterapia dla małych i dużych… – Elżbieta Malec
POMÓŻMY NASZYM DZIECIOM – M.Jolanta Pietrzak-ŚwiastakZagospodarowanie dzieciom czasu spędzanego w domu cz. 1 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Spędzamy czas w domu z rodzicami cz. 2 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Czas wolny – wolny od nudy cz.3 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Współpraca w domu cz.4 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Majówka w domucz.5 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Efektywne spędzanie czasu cz.6 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Poznaj koronawirusa – cz.7 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
ZABAWY NA DO WIDZENIA 🙂 cz.8 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Wakacje się zbliżają – cz.9 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak
Plan na czas izolacji – Katarzyna Sowula
Koronawirus. Błędy poznawcze, teorie spiskowe i manipulatorzy – prof. Dariusz Doliński, Uniwersytet SWPS
Rodzaje motywacji – Jak się zmotywować?
CO ROBIĆ, GDY DZIECKO SIĘ BOI ? – Katarzyna Sitarek
Kultura w sieci – scenariusz do zajęć z dziećmi na temat bezpiecznego internetu (kl.IV-VI) – Zuzanna Szlendak
KORONAWIRUS – MATERIAŁY INFORMACYJNE I POMOCE – Fundacja SYNAPSIS
Artykuły na temat sytuacji związanej z koronawirusem, np. stresu – Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychoanalitycznej
Jak dbać o zdrowie psychiczne podczas epidemii?
Co to jest zmysł dotyku? – zalecenia terapety integracji sensorycznej – Aldona Gąsienia-Szostak
Współczesne rodzicielstwo – Aldona Gąsienia-Szostak
Twórcze zabawy i domowe eksperymenty – Elżbieta MalecPropozycje innych eksperymentów dla przedszkolaków:
http://maluchwdomu.pl/dzialamy/eksperymenty-i-doswiadczenia
https://www.mamawdomu.pl/2016/02/10-eksperymentow-z-woda-ktore-mozesz-zrobic-w-domu.html
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/
http://dziubdziak.pl/eksperymenty-dla-dzieci-tworzymy-domowe-laboratorium/
Propozycje eksperymentów dla dzieci starszych:
http://www.kopernik.org.pl/kopernikwdomu/
https://www.youtube.com/watch?v=D5iKOsd2J6o
https://www.youtube.com/watch?v=aNjxi0SAGZc
https://www.youtube.com/watch?v=9xM5EBX34Uo
https://www.youtube.com/watch?v=fwZmNCWnelQ
https://www.youtube.com/watch?v=mCxkwETTs54
https://www.youtube.com/user/totylkofizyka
———————————————————————————————————————–
Materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych dostosowane do nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego – MEN
Szkoła z TVP – wystartował nowy program na antenie Telewizji Polskiej
Akcja „Studenci Uczniom”: w czasie epidemii bezpłatne korepetycje online
Lekcje w sieci – ponad 200 lekcji online, które są świetnym uzupełnieniem zajęć szkolnych
Bank pomysłów do edukacji domowej. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
PORADNIK DYREKTORA SZKOŁY – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
Kształcenie na odległość w szkole
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
https://epodreczniki.pl/
https://www.gov.pl/web/edukacja/lekcje-z-internetu
https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/minister-siedem-zadan-dla-dyrektorow-zamknietych-szkol
https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/nauczanie-zdalne-rekomendacje-men
https://www.ore.edu.pl/
https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_- poradnik_dla_szkol.pdf
Higiena pracy zdalnej
https://www.pip.gov.pl/pl/wiadomosci/108610,praca-zdalna-przeciwdzialanie-covid-19.html
https://profesjonalistawpracy.pl/praca/higiena-pracy-zdalnej/
https://pharos.pl/higiena-danych-osobowych-w-pracy-zdalnej-zostanwdomu/
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/jak-przygotowac-sie-do-pracy-zdalnej
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Dane osobowe bezpieczne podczas zdalnego nauczania – poradnik UODO dla szkół
https://uodo.gov.pl/pl/138/1459
https://uodo.gov.pl/pl/138/1463
https://sites.google.com/site/bezpieczniewwirtualnymswiecie/zasady
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo/10-zasad-bezpiecznego-korzystania-z-internetu/ln9tvyg
https://gdpr.pl/bezpieczenstwo-danych-w-miejscu-pracy
https://dokumenty.men.gov.pl/Dobre_praktyki_zasady_bezpieczenstwa_UODO.pdf