PUBLIKACJE, PORADNIKI
Wpływ nadużywania nowych technologii na rozwój dziecka - opracowała Małgorzata Jaczewska

Rodzic jako doradca swojego dziecka przy wyborze szkoły ponadpodstawowej 2022/2023 - prezentacja dla rodziców WCiES
AKCJA-INTEGRACJA - program wychowawczy, praktyczny poradnik dla nauczycieli - prof. Wolan-Nowakowska
Wsparcie uczniów w powrocie do szkół – materiały edukacyjne
→ Korzyści z czytania dzieciom - poradnik dla rodziców
→ Kiedy moje dziecko będzie gotowe pójść do szkoły? - opracowała Agnieszka Wardziak
→ Zestaw ćwiczeń domowych dla dyslektyka - opracowała Agnieszka Wardziak
→ Domowa terapia ręki - opracowała Agnieszka Wardziak
→ Autyzm - definicja, objawy - opracowała Wioletta Dzwonkowska
→ Specyficzne trudności w uczeniu się, ze szczególnym uwzględneiem dyskalkulii - opracowała dr Halina Jaworska-Maj, Wioletta Dzwonkowska
→ Praca z dzieckiem dyslektycznym - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Walka z dysgrafią - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Trudne sprawy (traumatyczne przeżycia) w życiu małych dzieci - opracowała Małgorzata Bielak-Maciejewska
→ Kilka słów o orzecznictwie - opracowała Teresa Szefs
→ Jak czytać opinie psychologiczno-pedagogiczne - opracowała Wioletta Dzwonkowska
→ Wpływ cech narządu wzroku na opanowanie podstaw czytania i pisania - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Zakres i znaczenie diagnozy funkcji wzrokowych oraz rehabilitacji ortoptycznej w trudnościach szkolnych - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Objawy mogące wskazywać na zaburzenia wzrokowe - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ OPTO-DYSLEKSJA - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ EEG Biofeedback - opracowały Katarzyna Sowula, Bożenna Bielecka
→ EEG Biofeedback - warto wiedzieć - opracowały Katarzyna Sowula, Bożenna Bielecka
→ Metoda prof. Tomatisa - opracowała Renata Walewska-Sajdak
→ Metoda Warnkego - opracowały Iwona Malik, Małgorzata Baranowska-Czub
→ Stymulowanie rozwoju mowy dzieci. Kompendium dla nauczycieli i rodziców - opracowała Aldona Gąsienica-Szostak
→ Zadania przedszkoli, szkół, ośrodków oraz poradni w zakresie diagnozy, terapii dzieci i młodzieży - opracowały Bożena Małkowska-Baranowska, Teresa Szefs
→ Zadania szkół, poradni w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego - opracowały Bożena Małkowska-Baranowska, Małgorzata Stolarska
→ Uczeń w sytuacji planowania kariery edukacyjnej i zawodowej. Specyfika rozwoju zawodowego w okresie dorastania (gimnazjum) - opracowała Zuzanna Szlendak
→ O dobrej współpracy Nauczycieli z Rodzicami - opracowała Bożena Małkowska-Baranowska
→ Muzyka, która leczy - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Nie tylko o uwadze słuchowej - opracowała Bożenna Bielecka
→ Nieprawidłowa uwaga słuchowa, przetwarzanie słuchowe - objawy, przyczyny,testy przesiewowe - opracowała Anna Celeda
→ Wychowanie słuchowe - uczenie się słuchania - opracowała Anna Celeda
→ Ciekawostki dotyczące wzroku - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Znaczenie diagnozy i terapii funkcji wzrokowych w profilaktyce trudności w nauce czytania i pisania - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Ćwiczenia profilaktyczno-relaksacyjne oczu - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Kilka słów o integracji sensorycznej - opracowała Bożena Gierlińska
→ Propozycje ćwiczeń fizycznych dla dzieci z obniżonym poziomem graficznym pisma - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Odżywianie a praca mózgu - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Ruch w uczeniu sie czyli pedagogika cyrku - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Nieśmiałość - opracowała M. Jolanta Pietrzak-Świstak
→ Medyczne, terapeutyczne i wychowawcze wyzwania w pracy z dzieckiem z Zespołem DiGeorge’a - opracowała dr Beata Nowakowska, genetyk z Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie
→ Interwencja kryzysowa w placówkach oświatowych - Katarzyna Pankowska-Jurczyk, Fundacja Wsparcie i Rozwój
→ WSPOMAGANIE SZKÓŁ W ZAKRESIE INTERWENCJI KRYZYSOWEJ - publikacja ORE
→ Przemoc w rodzinie wobec dzieci - opracowała Zuzanna Szlendak
→ Emocje - jak sobie z nimi radzić? - opracowała Zuzanna Szlendak
→ Integracja sensoryczna - co to jest? - opracowała Katarzyna Michałowska
-------------------------------------------------------------------
Nauczycielu, pamietaj!
NIEZBĘDNIK DOBREGO NAUCZYCIELA: Rozwój, Opieka, Edukacja, Monitorowanie rozwoju dziecka od wczesnego dzieciństwa do późnego dorastania (od urodzenia do 20 r.ż.)
Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat
Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa
Ocenianie w klasach I-III
Metody rozwiązywania konfliktów w szkole
Szkoła wobec mobilności zawodowej rodziców i opiekunów
Mądra pochwała, twórcza krytyka
Wychowanie do odpowiedzialności – wspomaganie rozwoju społecznego i moralnego dziecka - A. Karasowska, publikacja ORE
Szkoła jako wspólnota osób. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców - dobre relacje w szkole jako podstawa pomocy psychologiczno-pedagogicznej - publikacja ORE
Wspomaganie szkół w zakresie interwencji kryzysowej - poradnik ORE
Procedura "Niebieskie Karty" w oświacie - prezentacja
Jak kochać i wymagać - poradnik dla rodziców
Apel Twojego Dziecka - plakat FDN
Dziecko w rozwodzie - poradnik dla rodziców
Bliżej siebie - dalej od narkotyków. Szukaj porozumienia ze swoim dzieckiem - poradnik dla rodziców
Uzależnienia behawioralne - profilaktyka i terapia - publikacja nie tylko dla specjalistów: hazard, komputer i internet, gry komputerowe, cyberseks, kompulsywne kupowanie, pracoholizm
Komputer i Internet w domu - vademecum dla rodziców
Rodzice dzieciom - rozmowy o seksualności - trzy etapy, wiele trudności, jedno wyzwanie - poradnik dla rodziców
ZAPOBIEGANIE SAMOBÓJSTWOM - poradnik dla nauczycieli i innych pracowników szkoły
Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole - informacje dla pedagogów i opiekunów
INFORMATOR DLA RODZICÓW DOTYCZĄCY UPRAWNIEŃ DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - opracowanie MEN, ORE
W PUNKT - PORADNIK DLA RODZIN Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ czyli jak odnaleźć się w chaosie orzeczeń, skąd zdobyć środki na diagnozę i terapię - opracowanie Laboratorium marzeń
Szkoła dla wszystkich. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej - publikacja CMPPP
Tworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - opracowanie ORE
Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną - opracowanie ORE
Uczeń z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej - opracowanie ORE
Technologie informacyjno-komunikacyjnych w edukacji ucznia z zespoem Aspergera - - opracowanie ORE
Organizacja kształcenia specjalnego wychowanków SOSW, SOW i ORW w świetle nowych przepisów prawa oświatowego - opracowanie ORE
"Dźwięki marzeń" - poradnik dla rodziców i specjalistów pracujących z dziećmi z wadą słuchu
„Posłuchać obrazów” - podręcznik do języka polskiego stworzony z myślą o uczniach niewidomych i słabowidzących na III i IV etapie edukacyjnym.