Wykłady, filmiki, spoty warte obejrzenia:
Ćwiczenia integracji sensorycznej w warunkach domowych – opracowały Sylwia Sioch, Bożena Gierlińska
Debata: Konsekwencje pandemii COVID 19 dla zdrowia psychicznego oraz edukacji dzieci i młodzieży – zapis debaty online zorganizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
Pierwsza wizyta w Poradni – filmik przygotowujący dzieci do spotkania ze spacjalistami poradni
- Domowe zasady ekranowe – zadbaj o dziecięcy mózg – co Rodzice mogą zrobić, aby telefony, laptopy i tablety nie zastąpiły bliskich osób, wspólnie spędzanego czasu, rozmowy, zabawy i bycia razem
oraz filmik – spot reklamowy kampanii DOMOWE ZASADY EKRANOWE – „ZADBAJ O DZIECIĘCY MÓZG”, która powstała w ramach działań Polskie Centrum Programu „Safer Internet”
- Czy więzi rodzcielskie mogą być zbyt silne? – filmik animowany z ważnym przesłaniem dla Rodziców
- ” Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość – kampania ogólnopolska.
Piękne, atrakcyjne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym… Plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka… Raperskie flow w kontraście do żenującego bełkotu. W ten innowacyjny sposób Główny Inspektorat Sanitarny chce zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z używek.
10 spów video – link.
- „Twoje słowo zmienia życie”
Fundacja Rodzice Przyszłości prowadzi kampanię społeczną, która zwraca uwagę na zjawisko przemocy emocjonalnej wobec dzieci. Do szóstego roku życia dzieci bezkrytycznie przyjmują świat przedstawiony przez rodziców i wychowawców. Chcemy uświadomić rodzicom oraz wszystkim tym, którzy zawodowo lub po przyjacielsku zajmują się dziećmi, jak wielkie znaczenie ma sposób porozumiewania się z dzieckiem, przekazywania mu informacji, poleceń i opisywanie świata.
Spot „Orzeł czy Nielot”? Kiedyś Twoje dziecko rozwinie skrzydła, od Ciebie zależy czy będzie latać
- Dzieci robią to, co widzą
Film ma uzmysłowić dorosłym, jak ważnym rolę pełnią w życiu dzieci jako model postepowania. Dzieci są bystrymi obserwatorami otaczającego je świata, przejmują zachowania od osób dla nich znaczących – pozytywne i negatywne.
Children see. Children do
I’m Watching You Dad – Obserwuję Cię tato
- „Zamiast klapsa”
Film skierowany jest do rodziców. W sposób przyjazny prezentuje, jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami małych dzieci. Rodzice mogą dowiedzieć się, jak nie stracić panowania nad sobą, gdy dziecko zachowuje się niezgodnie z ich oczekiwaniami oraz jak komunikować się z maluchem, by zachęcić go do współpracy.
https://www.youtube.com/watch?v=B5DhGuWRJeY
- „W którym świecie żyje Twoje dziecko?”
Spot filmowy przygotowany w ramach kampanii „W którym świecie żyjesz?”, której celem jest zwrócenie uwagi m.in. rodziców na problem nadmiernego używania komputera i Internetu przez dzieci i młodzież. Kampania realizowana jest przez Polskie Centrum Programu Safer Internet czyli Fundację Dzieci Niczyje oraz Naukową i Akademicką Sieć Komputerową. Głównym Partnerem akcji jest Fundacja Orange. https://www.youtube.com/watch?v=7FDL_o-KDvY
- „Akademia Specjalistów”
Fundacja Orange wraz z artystą Miguelem Gallardo przedstawiają inne spojrzenie na świat Dziecka z Autyzmem. Krótki film animowany w zabawny i bezpośredni sposób opowiada o dzieciach z autyzmem i ich wyjątkowych talentach, nie zawsze rozumianych przez otoczenie. Film w przystępny sposób pomaga zrozumieć, czym jest autyzm.
https://www.youtube.com/watch?v=IVbkH6o-PfA