COVID 19 – wsparcie psychologiczne

dla chorych i ich rodzin, a także dla osób przeżywających kryzys psychiczny 

od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 – 16. 00


1. droga telefoniczna 

22/ 756 44 55, 22/ 727 48 78
516 266 753 

506 438 344  w godz. 08.00 -12.00

2. droga emailowa

covid19@poradnia.piaseczno.pl

Wsparcie uczniów w powrocie do szkół – materiały edukacyjne

AKCJA-INTEGRACJA – program wychowawczy, praktyczny poradnik dla nauczycieli – prof. Wolan-Nowakowska

Kampania społeczna SZKOŁA-OD-NOWA – rozwiązania, które pomogą dzieciom i młodzieży wrócić do szkoły po czasie edukacji zdalnej  

Materiały dla nauczycieli i rodziców

Wytyczne GIS, MZ i MEN 

Komunikat Mazowieckiej Policji do Rodziców i Uczniów


APEL POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHIATRYCZNEGO

Wszystkie osoby, które nie mogą poradzić sobie emocjonalnie z obecną sytuacją epidemiologiczną w kraju,  mogą skorzystać z pomocy profesjonalnej wiedzy i doświadczenia specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych zgodnie z rejonem ich działania według załączonej pod linkiem tabeli 

Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej  jest do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: 22/ 757-68-20,  22/ 736-31-21, 798-839-507, 798-896-307  oraz pod adresami e-mail: poik@piaseczno.pl,  recepcja.poik@piaseczno.pl,  recepcja.pik1@piaseczno.pl
Informacje o innych miejscach pomocy psychologicznej  

 

Na terenie powiatu piaseczyńskiego powstały, w ramach reformy psychiatrii dzieci i młodzieży, dwie środowiskowe poradnie psychologiczne dla dzieci i młodzieży w ramach kontraktów NFZ:

  • w Piasecznie przy ul. Powstańców Warszawy 29, która jest prowadzona przez spółkę Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – EZRA UKSW Sp. z o.o. 

telefon do recepcji w celu umówienia wizyty: 536 777 251

      telefon do poradni: 690 017 170

  • w Tarczynie przy. ul. Warszawskiej 42, która jest prowadzona przez SPZOZ Tarczyńskie Centrum Medyczne, telefon 22 727 70 63

W zespołach poradni pracują specjaliści z obszaru psychologii, psychoterapii oraz terapii środowiskowej dzieci i młodzieży, którzy niosą pomoc psychologiczną i psychoterapeutyczną osobom poniżej 21 roku życia, ich rodzinom oraz osobom z ich najbliższego środowiska. Rodziny oraz młodzież powyżej 18 r.ż. mogą zgłaszać się pod wskazane numery telefonów, gdzie otrzymają potrzebne informacje.  
Bezpłatna grupa wsparcia online „Równoważnia” –  pomoc psychologiczna

Linki do przydatnych materiałów i informacji



Kryzys psychologiczny. Poradnik dla rodziców i dzieci
 – dr Ewa Odachowska 

Poradnik dla rodziców. Rola rodziny i osób bliskich w promocji zdrowia psychicznego i w zapobieganiu zachowaniom autodestruktywnym u młodzieży 
– MEN 

„Emocje w epidemii” – Akademia Czujnego Rodzica, wykład psychoedukacyjny dla rodziców – Małgorzta Łuba

KI pandemia koronawirusa – bajka terapuetyczna

Wsparcie dzieci w trakcie kwarantanny – Fundacja Pomoc Autyzm

Koronawirus. Jak rozmawiać i wspierać dzieci w tym czasie – dr M. Śniegulska, Uniwersytet SWPS

Workbooks for Children, Caregivers, Teachers, Families – materiały obcjojęzyczne do pracy z dziećmi

My Pandemic Story – publikacja anglojęzyczna do pracy z indywidualnej i grupowej

Nazywają mnie koronawirus – informacje dla dzieci

Poznajmy się, przyjacielu! – bajka 

Bajka o tajemniczych koronach – cz.1

Bajka o tajemniczych koronach – cz.2

Bajka o tajemniczych koronach – wersja audio

Bajka o złym królu wirusie

Krótki film o koronawirusie dla dzieci

Bajki z nowym morałem – czyta Anna Dereszowska 



Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem?

Emocje – porady dla rodziców  – Elżbieta Malec

Biblioterapia dla małych i dużych… – Elżbieta Malec

POMÓŻMY NASZYM DZIECIOM – M.Jolanta Pietrzak-ŚwiastakZagospodarowanie dzieciom czasu spędzanego w domu cz. 1 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Spędzamy czas w domu z rodzicami  cz. 2 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Czas wolny – wolny od nudy  cz.3 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Współpraca w domu cz.4 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Majówka w domucz.5 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Efektywne spędzanie czasu cz.6 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Poznaj koronawirusa – cz.7 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

ZABAWY NA DO WIDZENIA  🙂  cz.8 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Wakacje się zbliżają  – cz.9 – M.Jolanta Pietrzak-Świastak

Plan na czas izolacji – Katarzyna Sowula

Koronawirus. Błędy poznawcze, teorie spiskowe i manipulatorzy – prof. Dariusz Doliński, Uniwersytet SWPS

Rodzaje motywacji – Jak się zmotywować?

CO ROBIĆ, GDY DZIECKO SIĘ BOI ? – Katarzyna Sitarek

Informacja dla rodziców, jak zorganizować dzieciom warunki w domu, jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą, a także jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci – Zuzanna Szlendak

Kultura w sieci – scenariusz do zajęć z dziećmi na temat bezpiecznego internetu (kl.IV-VI) – Zuzanna Szlendak

KORONAWIRUS – MATERIAŁY INFORMACYJNE I POMOCE – Fundacja SYNAPSIS

Artykuły na temat sytuacji związanej z koronawirusem, np. stresu – Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychoanalitycznej 

Jak dbać o zdrowie psychiczne podczas epidemii? 

Co to jest zmysł dotyku? 
– zalecenia terapety integracji sensorycznej – Aldona Gąsienia-Szostak
Współczesne rodzicielstwo – Aldona Gąsienia-Szostak

Twórcze  zabawy i domowe eksperymenty – Elżbieta MalecPropozycje innych eksperymentów dla przedszkolaków:

http://maluchwdomu.pl/dzialamy/eksperymenty-i-doswiadczenia

https://www.mamawdomu.pl/2016/02/10-eksperymentow-z-woda-ktore-mozesz-zrobic-w-domu.html

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/04/eksperyment-chemiczne-jojo/

http://dziubdziak.pl/eksperymenty-dla-dzieci-tworzymy-domowe-laboratorium/

Propozycje eksperymentów dla dzieci starszych:

http://www.kopernik.org.pl/kopernikwdomu/

https://www.youtube.com/watch?v=D5iKOsd2J6o

https://www.youtube.com/watch?v=aNjxi0SAGZc

https://www.youtube.com/watch?v=9xM5EBX34Uo

https://www.youtube.com/watch?v=fwZmNCWnelQ

https://www.youtube.com/watch?v=mCxkwETTs54

https://www.youtube.com/user/totylkofizyka

———————————————————————————————————————–
Materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych dostosowane do nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego – MEN

Szkoła z TVP – wystartował nowy program na antenie Telewizji Polskiej 

Akcja „Studenci Uczniom”: w czasie epidemii bezpłatne korepetycje online

Lekcje w sieci –  ponad 200 lekcji online, które są świetnym uzupełnieniem zajęć szkolnych

Bank pomysłów do edukacji domowej. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

PORADNIK DYREKTORA SZKOŁY  – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

Kształcenie na odległość w szkole
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
https://epodreczniki.pl/
https://www.gov.pl/web/edukacja/lekcje-z-internetu
https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktualnosci/minister-siedem-zadan-dla-dyrektorow-zamknietych-szkol
https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/nauczanie-zdalne-rekomendacje-men
https://www.ore.edu.pl/
https://dokumenty.men.gov.pl/Ksztalcenie_na_odleglosc_- poradnik_dla_szkol.pdf

Higiena pracy zdalnej
https://www.pip.gov.pl/pl/wiadomosci/108610,praca-zdalna-przeciwdzialanie-covid-19.html
https://profesjonalistawpracy.pl/praca/higiena-pracy-zdalnej/
https://pharos.pl/higiena-danych-osobowych-w-pracy-zdalnej-zostanwdomu/
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/jak-przygotowac-sie-do-pracy-zdalnej

Zasady bezpieczeństwa w sieci
Dane osobowe bezpieczne podczas zdalnego nauczania – poradnik UODO dla szkół 

https://uodo.gov.pl/pl/138/1459
https://uodo.gov.pl/pl/138/1463
https://sites.google.com/site/bezpieczniewwirtualnymswiecie/zasady
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo/10-zasad-bezpiecznego-korzystania-z-internetu/ln9tvyg
https://gdpr.pl/bezpieczenstwo-danych-w-miejscu-pracy
https://dokumenty.men.gov.pl/Dobre_praktyki_zasady_bezpieczenstwa_UODO.pdf

Skip to content