Diagnoza:

√ Psychologiczna

Diagnoza psychologiczna dotyczy badania: trudności rozwojowych dzieci w wieku 0-3 oraz wieku przedszkolnego, gotowości szkolnej dzieci do podjęcia obowiązku szkolnego, rozwoju psychospołecznego, możliwości intelektualnych, specyficznych trudności w uczeniu się, problemów emocjonalnych itp.

√ Pedagogiczna

Diagnoza pedagogiczna dotyczy badania ogólnych trudności dziecka w nauce oraz specyficznych trudności w uczeniu się.

√ Logopedyczna

Diagnoza logopedyczna określa stopień opóźnienia oraz zaburzenia mowy u dzieci.

√ Integracji sensorycznej (SI)

Diagnoza integracji sensorycznej określa poziom integrowania przez mózg bodźców docierających z różnych kanałów sensorycznych. Zaburzenia w odbiorze i integracji tych bodźców mogą powodować dysfunkcje w rozwoju poznawczym, motorycznym oraz w zachowaniu dziecka.

Terapia:

√ Psychologiczna

Terapia psychologiczna obejmuje spotkania mające na celu pomoc w zaburzeniach emocjonalnych i psychosomatycznych takich jak moczenie nocne, agresja, nadpobudliwość psychoruchowa, nieśmiałość itp.

√ Pedagogiczna

Zajęcia nakierowane są na usprawnianie zaburzonych funkcji, wspomaganie tych dobrze rozwijających się, wyrównanie trudności w czytaniu, poprawnym ortograficznie, gramatycznie i graficznie pisaniu oraz w rozumowaniu matematycznym.

√ Logopedyczna

Terapia logopedyczna polega na korygowaniu zaburzeÅ„ mowy, usprawnianiu motoryki aparatu artykulacyjnego, zwiÄ™kszeniu sprawnoÅ›ci jÄ™zykowej, oddechowej i fonacyjnej, a także wzbogacaniu zasobu sÅ‚ownictwa  biernego i czynnego.

√ Integracji sensorycznej (SI)

Terapia integracji sensorycznej polega na usprawnieniu połączeń synaptycznych centralnego układu nerwowego , czyli poprawie jakości przesyłania i organizowania informacji odbieranych przez różne zmysły. Terapię przeprowadza się po wcześniejszej dokładnej diagnozie specjalistycznej.

√ Terapia metodÄ… prof. Tomatisa

Terapia metodÄ… prof. Tomatisa polega na usprawnianiu czynnego sÅ‚uchania. Stosowana jest u osób z zaburzeniami uwagi sÅ‚uchowej i lateralizacji sÅ‚uchowej. U dzieci stosuje siÄ™ jÄ… w przypadku zaburzeÅ„ mowy, zaburzeÅ„ gÅ‚osu i dysleksji. WiÄ™cej informacji można znaleźć na stronie http://whc.ifps.org.pl/2012/04/metoda-tomatisa-i-jej-zastosowania/
 

√ Terapia metodą Warnkego

Głównym zaÅ‚ożeniem metody jest to, że dzieci cierpiÄ…ce z powodu trudnoÅ›ci w nauce, sÄ… niezdolne do zapamiÄ™tania wzorców dźwiÄ™kowych tych słów, które sÅ‚yszaÅ‚y we wczesnym okresie swojego życia. Ponieważ nie wiedzÄ…, jakie jest wÅ‚aÅ›ciwe „brzmienie” sÅ‚owa, nie wiedzÄ… też, z z jakich liter i gÅ‚osek powinno siÄ™ ono skÅ‚adać. Wiele dzieci rozwija w to miejsce różne inne sposoby czytania: próbujÄ… rozpoznawać sÅ‚owa tuż po ich pojawieniu siÄ™ – postrzegajÄ… sÅ‚owa jak obrazki. CzyniÄ…c to, sÄ… niezdolne do rozpoznania – i nauczenia siÄ™ – wewnÄ™trznej struktury sÅ‚owa (metody podziaÅ‚u sÅ‚owa na gÅ‚oski i przypisania im liter). W tym może pomóc metoda Warnkego – http://www.metodawarnkego.pl

 âˆš Biofeedback

Biofeedback to metoda zwiększająca efektywność pracy mózgu. Podczas treningu Biofeedback dzieci uczestniczą w grach, które sterowane są wyłącznie ich umysłem, bez użycia myszki czy klawiatury. Metoda ta przeznaczona jest zazwyczaj dla dzieci z zaburzeniami koncentracji.

√ Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Zajęcia przeznaczona dla dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

Celem zajęć jest pobudzenie psychoruchowe i społeczne rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu podjęcia nauki w szkole.

Poradnictwo:

Poradnictwo dla dzieci, młodzieży i rodziców pomaga w rozwiązaniu problemów wieku przedszkolnego, trudności dydaktycznych i wychowawczych wieku szkolnego oraz kryzysu wieku dorastania.

Badanie uwagi słuchowej:

Badanie przeprowadza się w celu określenia rodzaju i zakresu problemów dziecka w zakresie głębokiego (centralnego) przetwarzania słuchowego oraz lateralizacji słuchowej.  

Wykaz opinii wydawanych przez publiczne poradnie psychologiczno- pedagogiczne

Skip to content